Messerschmitt Bf110 C/D

Rys historyczny

Messerschmitt Bf110 wszedł do służby w 1938 roku. Z wielkim powodzeniem używano ich podczas ataku na Polskę, a także w bitwie o Francję i Niderlandy. W „Bitwie o Anglię” samoloty Bf110 C jednakże się nie sprawdziły. Wkrótce zostały one zmuszone do wycofania się z roli eskorty bombowców, do której zostały pierwotnie zaprojektowane. Bf110 D był podobny do modelu „C”, ale miał ulepszony zasięg.

źródło: worldwarphotos.info

Bf110 D był trochę „nietypową” wersją sto dziesiątki – podobny do modelu „C”, miał poprawiony zasięg. Wersja Bf110 D-1/RI pojawiła się w 1940 r. Posiadała duży (1200 dm3), nie odrzucany, zbiornik paliwa, umieszczony na spodzie przedniej części kadłuba. Miał być przeznaczony do maksymalnych zadań dalekiego zasięgu, jako eskorta statków.

Model

Prezentowany model jest produktem firmy Fujimi (Q-2) z 1987 roku, w skali 1/48. Malowany farbami Gunze H.

Dodaj komentarz