Rys historyczny
Prace nad Me262, pierwszym praktycznym myśliwcem odrzutowym na świecie, rozpoczęły się w 1939 roku. 18 lipca 1942 roku Me262V3 wykonał swój pierwszy lot z dwoma silnikami odrzutowymi Junkers Jumo 004. Po prototypach wyposażonych w podwozie umieszczone w nosie i ulepszone silniki Jumo 004B ukończono pierwszy produkcyjny model Me262. Zdolny do osiągania prędkości maksymalnej 870 km/h, Me262 miał skrzydła cofnięte o 18,5 stopnia.
Źródło: worldwarphotos.info
Ponieważ alianckie naloty bombowe na Niemcy gwałtownie nasilały się, Luftwaffe zaproponowała przyspieszone rozmieszczenie rewolucyjnego myśliwca przechwytującego Messerschmitt Me262 A-1a. Hitler wydał jednak całkowicie sprzeczne rozkazy, nadając priorytet rozmieszczeniu myśliwca bombardującego Me262 w wersji A-2a.
We wrześniu 1944 r. zorganizowano pierwszą praktyczną jednostkę, a 4 listopada dopuszczono wreszcie pełnowymiarową produkcję Me262 A-1a. Myśliwce Me262 A-1a zostały przydzielone do jednostek takich jak JG7 i KG(J)54 (przeorganizowana z jednostki bombowej na jednostkę myśliwską). W kwietniu 1945 roku, tuż przed końcem II wojny światowej, generał porucznik Galland zorganizował elitarną jednostkę asów pilotujących samoloty A-1a znane jako JV44. Chociaż Luftwaffe znajdowała się w krytycznej sytuacji, asystujące myśliwce Me262 A-1a wypełnione śmiercionośnym uzbrojeniem złożonym z czterech działek Mk108 kal. 30 mm, a także rakiet powietrze-powietrze W.Gr21 i R4M nadal zagrażały alianckim samolotom aż do końca wojny
Model
Prezentowany model jest produktem firmy Tamiya (61087) z 2002 roku, w skali 1/48. Malowany aerografem, farbami Gunze H oraz Tamiya.
Kamuflaż: 9./JG 7 / W.Nr.500071 (Hans-Guido Mutke), kwiecień 1945, Niemcy