Rys historyczny
Focke-Wulf Triebflügel powstał na deskach konstrukcyjnych zakładów Focke-Wulf w 1944 roku. Prace projektowe zakończono we wrześniu tegoż roku.
Źródło: M.Murawski, „Samoloty Luftwaffe”, wyd. Lampart 1996
Miał to być jeden z najbardziej interesujących wiropłatów jakie kiedykolwiek zaprojektowano. Był to myśliwiec pionowego startu, napędzany umieszczonymi w jednej trzeciej długości kadłuba, licząc od przodu, płatami nośnymi, które wirowały jak łopaty śmigła wokół kadłuba. Na końcu każdego z trzech płatów nośnych umieszczony był silnik strumieniowy o ciągu 840 kg.
Silniki te przeszły pomyślnie próby w tunelu aerodynamicznym LFA w Braunschweigu (Brunszwik) przy zastosowaniu prędkości opływu powietrza do 0,9 Macha. z zapasem amunicji dla dwóch działek MC.
Myśliwiec Triebflügel stał na ziemi na czterokołowym podwoziu, którego golenie umieszczone były w końcówkach każdego z czterech stateczników. Podczas lotu podwozie chowało się w osłony przypominające kwiat tulipanu. Pilot zajmował miejsce w konwencjonalnej kabinie z kroplową osłoną umieszczonej z przodu kadłuba. Uzbrojony był w dwa działka MK 103 kalibru 30 mm, które znajdowały się w nosie samolotu.
Model
Prezentowany model jest produktem firmy Amusing Hobby (48A001) z 2019 roku, w skali 1/48. Malowany aerografem, farbami Gunze H.