Rys historyczny
Podczas II wojny światowej Focke-Wulf Fw 190, w różnych wersjach, stał się najlepszym samolotem myśliwskim jakim dysponowało Luftwaffe. Początek tej konstrukcji nie zapowiadał sukcesu. Zlecenie zostało wydane przez Technisches Amt RLM w 1938 roku. Pierwszy prototyp wzbił się w powietrze 1 czerwca 1939 roku.
źródło: worldwarphotos.info
Fw 190 A-4 w wersji tej produkowanej od lipca 1942 pozostawiano karabiny maszynowe nad silnikiem, MG FF zamieniono na działka MG 151/20 (20 mm wersja działka MG 151/15), a na końce skrzydeł przeniesiono działka MG FF kalibru 20 mm. Po raz pierwszy zastosowano instalację MW 50 – wtryskującą do silnika mieszaninę wody z metanolem (50% CH3OH), zwiększającą jego moc poniżej pułapu, na którym zaczynała optymalnie pracować sprężarka. Zamieniono również standardową radiostację KFFuG 7a na FuG 16. Od tej wersji zaczęto również stosować obok Umrüst-Bausätze tzw. Rüstsätze.
Model
Prezentowany model jest produktem firmy Hasegawa (07492) z 2020 roku, w skali 1/48. Malowany farbami MRP.