Focke-Wulf Ta152 C1/R14

Rys historyczny

W 1942 roku, kiedy zaczęły działać w europie amerykańskie bombowce, okazało się, że Luftwaffe nie dysponuje myśliwcami zdolnymi stawić im czoła – chodziło o operowanie na dużych wysokościach.

źródło: asisbiz.com

Po trwających do 1944 roku próbach z nowymi konstrukcjami oparto się w końcu na  mocno przebudowanym samolocie Fw190 D. Kurt Tank – główny konstruktor – postanowił uczynić z niego maszynę wielozadaniową nowej generacji. Postanowiono wykorzystać istniejące lub przeprojektowane elementy sprawdzonego Fw 190. Do napędu miały być stosowane wyłącznie silniki rzędowe. W ten sposób wykorzystano przedłużony już kadłub wersji Fw 190 D z poszerzonym statecznikiem pionowym, jedynie przekonstruowano całkowicie skrzydło wzmacniając i przesuwając je nieco do przodu. Dzięki temu nowy samolot miał się charakteryzować poprawioną aerodynamiką, a przez to lepszymi osiągami. W niektórych wersjach miała być zastosowana kabina ciśnieniowa.

Model

Prezentowany model jest produktem firmy HobbyBoss (81703) z 2012 roku, w skali 1/48. Malowany farbami MRP.