Junkers Ju188 A-2

Rys historyczny

W lipcu 1939 roku Wydział Techniczny Ministerstwa Lotnictwa Rzeszy ogłosił wymagania stawiane przed samolotem bombowym, mającym być następcą Junkersa Ju 88 i Heinkla He 111. Junkers zgłosił do tego konkursu samolot Ju 288, lecz prace nad nim się przeciągały, więc zakłady Junkersa rozpoczęły na własną rękę prace nad wersją rozwojową samolotu Ju 88, oznaczoną Ju 88E, dwusilnikowy dolnopłat z chowanym w locie podwoziem i początkowo trzyosobową załogą.

źródło: worldwarphotos.info

W porównaniu z Ju 88 przeprojektowano kabinę załogi, która znajdowała się w przedniej części kadłuba i członkowie załogi rozmieszczeni zostali blisko siebie. Zwiększono moc silników i poprawiono aerodynamikę. Ju 188 napędzane były dwoma silnikami rzędowymi Junkers Jumo 213A (seria A i D). Pierwsze loty próbne odbyły się w 1941 roku.

Model

Prezentowany model jest produktem firmy Revell (03855) z 2020 roku, w skali 1/48. Malowany farbami Gunze i MRP.